سرپرست معاونت حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید اعلام کرد؛

فرهنگ ایثارگری با تکریم ایثارگران، ترویج می‌شود/مردمی بودن موجب محبوبیت آیت الله رئیسی شد

سرپرست معاونت حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه فرهنگ ایثارگری با تکریم ایثارگران، ترویج می‌شود، گفت: اگر مدیران از جامعه ایثارگری فاصله بگیرند، مشکلات آنان حل نمی‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران، مجتبی قاسمی سرپرست معاونت حقوقی و امور مجلس بنیاد به همراه محمدحسین عرب اسماعیلی رئیس دفتر، صبح امروز شنبه به منظور معارفه و تکریم مدیرکل بنیاد شهید چهارمحال و بختیاری به این استان سفر کرد.

قاسمی با ورود به استان چهارمحال و بختیاری نخست با حضور در گلزار شهدای استان، به ساحت این شهیدان احترام کرد و با ذکر فاتحه ای یاد و خاطره شهدای استان را گرامی داشت.

سپس با حضور در سالن اجتماعات اداره کل بنیاد شهید استان در مراسم معارفه و تکریم مدیرکل بنیاد طی سخنانی از زحمات اسماعیل عسگری قدردانی و برای صابر خسروی فارسان در خدمت به جامعه ایثارگران آرزوی توفیق کرد.

سرپرست معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید با بیان اینکه استان چهارمحال و بختیاری با وجود وسعت و جمعیت کم، تعداد ایثارگران قابل توجهی را تقدیم انقلاب و نظام کرد، گفت: این نشان می‌دهد این استان پا به رکاب انقلاب بوده و از آغاز انقلاب به امام راحل و بعد از ایشان به رهبر معظم انقلاب لبیک گفته است.

قاسمی با استناد به این جمله حضرت امام (ره) که بنیاد شهید افضل بنبادهاست، اظهارکرد: بنیاد شهید بر همه نهادها برتر است چون شهید افضل انسانهاست و ما باید شاکر باشیم که توفیق خدمت به جامعه ایثارگری نصیبمان شده است.

وی با بیان اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران دو مأموریت و هدف اصلی دارد، این دو هدف را تکریم و ترویج ایثار و شهادت دانست و خاطرنشان کرد: تکریم مستلزم متواضع و مردمی بودن است.

قاسمی افزود: اگر مدیری در بنیاد شهید در اتاق خود را روی قشر ایثارگران ببندد و از ایثارگران فاصله بگیرد، نمی‌تواند موفق باشد؛ چرا که مشکلات جامعه ایثارگری جز با دست توانای خود ایثارگران باز نمی‌شود.

سرپرست معاونت حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید اضافه کرد: جامعه ایثارگری اگر به درستی تجلیل نشود، فرهنگ ایثار و شهادت ترویج نمی‌یابد. بالاترین درجه ترویج فرهنگ ایثارگری، تجلیل و تکریم از ایثارگران است.

وی با بیان اینکه کار در بنیاد شهید باید همراه با تواضع و اخلاص باشد، گفت: اخلاص، تواضع، کار با مردم و در کنار مردم بودن در دولت آیت الله رئیسی باعث شد که این بزرگوار به دل مردم بنشیند. خداوند بندگانی را عزیز می‌کند که با دیگر بندگانش با تواضع و روی گشاده برخورد کند.

قاسمی در بخش پایانی سخنانش با اشاره به چرخش و گردش مدیران در نظام مقدس جمهوری اسلامی بیان کرد: خوشبختانه فرصت دست به دست شدن خدمات افراد توانمند انقلابی در این نظام وجود دارد.

براساس این گزارش، در پایان مراسم با اهدای لوح تقدیر و یادبودی از زحمات سه ساله اسماعیل عسگری تجلیل شد.