گزارش معاونت حقوقی بنیاد از سفر هیات اعزامی معاونت حقوقی و امور مجلس به کرمان

از دیدار با پدر شهید قاسمی تا بیان احراز شهادت حادثه تروریستی کرمان در ۱۰ روز

هیات اعزامی معاونت حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران در سفر به کرمان به منظور حضور در همایش حقوق شهروندی با پدر شهید قاسمی دیدار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران، حمید توسلی مدیرکل دفتر حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید که به همراه محمدحسین عرب اسماعیلی رئیس دفتر و حسین اسفندیار مشاور معاونت حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید برای حضور در همایش حقوق شهروندی به کرمان سفر کرده بود، قبل از حضور در همایش ، به گلزار شهدای کرمان رفته و یاد و خاطره شهدا را گرامی داشتند. هیات اعزامی معاونت حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید همچنین بر سر مزار سردار دلها ، شهید سلیمانی حاضر شدند و با قرائت فاتحه ای از مقام شامخ این شهید بزرگوار تجلیل کردند.

هیات اعزامی معاونت حقوقی،و امور مجلس بنیاد سپس با حضور در منزل قاسم شیروانی پدر شهید علی شیروانی و جانباز ۷۰ درصد اصغر شیروانی، با ایشان دیدار و گفت‌ وگو کردند.

احراز شهادت حادثه تروریستی کرمان ظرف ۱۰ روز انجام شد

مدیرکل دفتر حقوقی و معاضدت قضایی سپس در سخنانی در همایش حقوق شهروندی و تشکل های شاهد و ایثارگر که در هتل آسمان کرمان برگزار شد، گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران در اقدامی بی‌سابقه برای اولین بار فرآیند احراز شهادت را کمتر از ۱۰ روز پس از حادثه تروریستی کرمان انجام داد.

توسلی افزود: این در حالی است که در کمیسیون‌های احراز بنیاد هنوز پرونده‌هایی از زمان جنگ و دهه ۷۰ مفتوح است.

وی همچنین از پایان فرآیند بررسی پرونده جانبازی مجروحان مشمول این حادثه در آینده نزدیک خبر داد.

افزایش حقوق والدین شهدا تا یک و نیم برابر حقوق کارمندان

مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، با بیان اینکه تلاش زیادی در زمینه حقوق شهروندی ایثارگران انجام شده است؛ اظهار کرد: با وجود همه مسائل اما حقوق والدین شهدا را در قانون بودجه ۱۴۰۳ به یک و نیم برابر حقوق کارمندان دولت رساندیم.

توسلی سپس راجع به معاضدت قضایی ایثارگران بیان کرد: علیرغم اینکه ۱۲ سال از تصویب قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران می‌گذرد اما آیین‌نامه‌ لازم در این باره وجود ندارد.

به گفته مدیرکل دفتر حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید،  بیش از هزار و ۵۳۰ میز خدمت معاضدت قضایی در کل کشور و در ایام نزدیک به روز شهید در اسفندماه گذشته انجام شد که این امر یک اقدام قابل توجهی است.