دعوای حقوقی خانواده‌های شهدا و جانبازان جاده خاش به زاهدان تبیین شد

دعوای حقوقی خانواده‌های شهدا و جانبازان واقعه تروریستی جاده خاش به زاهدان با حضور اصحاب رسانه و تنی چند از جانبازان این حادثه تبیین شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران، نشست خبری تبیین دعوای حقوقی خانواده‌های شهدا و جانبازان واقعه تروریستی جاده خاش به زاهدان که منجر به شهادت و مجروحیت عده کثیری از کارکنان سپاه پاسداران شد صبح روز چهارشنبه در هتل هویزه برگزار شد.

حمید توسلی مدیرکل دفتر حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد در این نشست تاکید کرد که بنیاد شهید برای هر گونه خدمات رسانی به موضوع پرونده های ترور آمادگی دارد.

سپس حسین صادقی زاد وکیل خانواده‌های جانبازان و شهدای حادثه خاش – زاهدان در سخنانی گفت: ۲۴ بهمن سال ۱۳۹۷ در کیلومتر ۶۰ جاده خاش به زاهدان یک دستگاه اتوبوس حامل تعدادی از کادر و پرسنل لشکر ۱۴ امام حسین(ع) از شهر اصفهان پس از انجام ماموریت‌های محوله از جمله مقابله با قاچاق کالا، سوخت و انسان و در راستای مبارزه با تروریسم و به خصوص تروریست بین‌الملل، مورد حمله گروه جیش الظلم قرار گرفتند.

 

صادقی زاد ادامه داد: گروه جیش الظلم به طور ناجوانمردانه ای با یک دستگاه خودرو سواری حامل مقادیر ۴۰۰ تا ۶۰۰ کیلو مواد مخدر به اتوبوس حامل این پاسداران حمله کرد و در این عملیات ۲۷ تن از جوانان این کشور شهید و ۱۲ تن هم جانباز شده‌اند.

وکیل خانواده‌های جانبازان و شهدای حادثه خاش – زاهدان اظهار کرد: پس از شش ماه تحقیق و پژوهش و صدها ساعت کار فنی توسط کارشناسان جلسه دادگاه این حادثه در شعبه ۵۵ روابط بین‌الملل رسیدگی خواهد شد.

وی با بیان اینکه ایالات متحده آمریکا تا به امروز با واسطه و بی واسطه دیگر کشورها را متحمل جنگ و کشتار کرده و عملا موجب برهم خوردن نظم‌ جهانی شده است، تصریح کرد: آمریکا هر چند سال یکبار به طور مستقیم یا نیابتی به دیگر کشورها حمله کرده است.

صادقی زاد ادامه داد: حمله به اتوبوس پاسداران توسط عوامل نیابتی آمریکا یعنی جیش الظلم انجام شد؛ با مستندات موجود انتصاب این بزه به آمریکا امکان پذیر است و ان‌شاالله خواهیم توانست خسارت مادی، معنوی و تنبیهی را اثبات کنیم و احقاق حقی داشته باشیم.

 

نمایان شدن چهره آمریکا برای جهانیان

در ادامه این نشست خبری دهقانی جانباز حمله تروریستی جیش الظلم بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنی آمریکا علیه کشور ما آغاز شد و امروز پس از سال‌ها، چهره آمریکا برای جهانیان نمایان شده است.

وی افزود: آمریکا امروز هم با حمایت از رژیم صهیونیستی در غزه بدترین جنایت‌ها را انجام می‌دهد.

 

تفرقه بین شیعه و سنی هدف گروهک جیش الظلم

امینی یکی دیگر از جانبازان این حادثه گفت: علاوه بر حفاظت از مرزها همه ما کارهای عمرانی، فرهنگی انجام می‌دادیم و اتحاد بین شیعه و سنی را مد نظر داشتیم.

وی اضافه کرد: دشمنان ايران به خصوص آمریکا و گروهک جیش الظلم اما به دنبال این هستند این اتحاد را از بین برده و با تفرقه افکنی بین شیعه و سنی، بین‌شان اختلاف ایجاد کنند.